Retouren: Veel gestelde vragen (FAQ)
Waarom kunnen jullie geen artikelen ruilen via de API?
De API geeft niet aan welk vervangend product (EAN) er verstuurd moet worden in plaats van de oude EAN. Dit maakt het in de huidige omgeving niet mogelijk om op basis van API data artikelen ruilen mogelijk te maken.
Een retour is na 10 werkdagen na ontvangst nog steeds niet verwerkt maar heeft wel de status 'geleverd' in de Track & Trace. Wat moet ik doen?
Neem in dit geval altijd contact op met service@smartfulfilment.nl. Deel hierbij het bestelnummer, het retournummer en de Track & Trace.
Wat houd 'optisch' controleren in tijdens jullie retourverwerking?
Wij controleren de status van de productverpakking, wij controleren (naar zichtbaarheid) of het product compleet is en of er geen direct zichtbare schade aanwezig is. Wij controleren niet of het artikel functioneert naar behoren en testen geen elektronica.
Ik heb een webshop en wil retouren laten verwerken via Smart Fulfilment. Hoe doe ik dit?
Webshop retouren kunnen op dit moment niet door ons worden verwerkt via de API. Dit houd in dat wij de retouren na akkoord wel kunnen ontvangen maar niet kunnen verwerken. Webshop retouren worden door ons standaard als onverkoopbaar geboekt en kunnen op aanvraag worden uitgeslagen. Dit is dus een goede oplossing als je wilt dat wij de retouren ontvangen en opslaan maar de verwerking hiervan dien je op dit moment nog zelf te doen.
Waar kan in de voorraadaantallen van onverkoopbare voorraad zien?
Om kosten voor jou als partner te reduceren werken wij standaard met 1 pallet waarop we jouw onverkoopbare retouren inslaan. Je kan dus bij onverkoopbare retouren niet zien hoeveel items dit zijn op EAN niveau. Dit is wel iets wat wij willen realiseren in de toekomst maar wat nu nog niet mogelijk is. Je kan onverkoopbare retouren ook alleen uit laten slaan in zijn geheel en je kan dus geen delen van de pallet laten uitslaan.